top of page

MTB Route Vorden een en al gezelligheid 23-01-2022

Na een corona stilte hebben wij de draad weer opgepakt en na wat heen en weer geapp met elkaar besluiten wij om maar eens op de route Vorden te gaan staan. Aangezien ik (Jeannette) deze route zelf al meerdere keren heb gefietst weet ik waar de leuke single-tracks te vinden zijn. Om 9 uur haal ik Gerdi op in Ruurlo om vervolgens met 1 auto naar de track te rijden. Maar ik kom erachter dat je de track heel anders beleeft als je op de fiets zit dan als je op de weg het stukje moet vinden waar je wilt gaan staan.

Op facebook hebben we al melding gemaakt dat wij op een bepaald stukje van deze route gaan staan dus je kunt het niet maken om dan maar ergens ander je kleedje uit te slaan en te gaan zitten in het bos. Maar goed we zijn lekker op tijd en met wat hulp van Google en Strava (van mijn eigen route) hebben wij het gevonden. En dit is een erg leuk stukje. Wij zien de mountainbikers aan de overkant van de zandweg aankomen fietsen dan steken ze de weg over en komen in de lus waar wij ons bevinden.

Gerdi zorgt ervoor dat aan. het begin het. bordje staan met de afbeelding van een camera zodat de heren en dames weten dat ze iets kunnen verwachten op dit stukje single-track. Wij zouden het vervelend vinden dat een mountainbiker zo schrikt van ons met de camera dat zij of hij de bocht uitvliegt en een boom moet knuffelen. Gerdi positioneert zich aan het begin van deze lus en ik loop naar achteren om de dames en heren in de achterste bocht vast te leggen. Uiteindelijk komen ze aan het einde van deze lus weer bijna bij Gerdi uit om de weg weer over te steken en hun route verder te vervolgen. Wij kunnen ze dus op verschillende momenten fotograferen. En als we eenmaal op onze positie staan komen de eersten al voorbij en een goedemorgen of O,jee we worden gefotografeerd klinkt al door het bos. Aangezien ik het mooi vind om mountainbikers van een laag standpunt te fotograferen zak ik iedere keer door mijn knieën totdat ik op de hurken zit maar dat begint aardig vermoeiend te worden dus ik besluit om op mijn fototas te gaan zitten want die is op een extra batterij toch leeg. Maar erg warm is het niet hoor maar goed we hebben alles over voor een mooie foto. Het is druk op het parcours en dat is natuurlijk leuk. Af en toe als de mountainbikes Gerdi voorbij zijn hoor ik ze zeggen: " mijn eerst rondje dit jaar en gelijk op de foto" waarop ik dan reageer en niet een keer. Waarop dan klinkt " O daar zit er nog een". Wat ons opvalt is dat iedereen erg enthousiast is en hoevaak wij een goedemorgen hebben gezegd dat kan ik niet meer op twee handen tellen. Dit maakt het ook zo leuk, wandelaars die je verbaast aankijken omdat je in de natuur zit met een camera en vragen fotografeer je de natuur? uh nee de mountainbikers die langs komen waarop het dan klinkt " wat leuk dat jullie dat doen". Ook komen sommige mountainbikers terug om te vragen waar ze de foto kunnen vinden. Wij verwijzen ze dan naar het einde van de lus omdat wij op een punt waar ze of de weg overmoeten of even kunnen stoppen ons bord plaatsen met de gegevens van onze Oypo-site en onze gegevens. Helaas waren wij de briefjes vergeten dus alleen de QR-code kon gescand worden. Om 11.15 uur krijg ik van Gerdi een appje tot hoe laat doen we want ik krijg koude tenen. We spreken af om tot 11.30 uur te fotograferen en dat we dan onze spullen weer oppakken en uit het bos vertrekken. En als ik weer terug loop naar voren hebben we nog even een gesprek met een mountainbiker uit Zutphen die de gegevens scant en we even wat kletsen over de mtb-routes hier in de omgeving. Als je we dan terug willen lopen komen er weer wat aan en tja nou voorruit deze ook er nog even op zetten. Hoor ik ineens " Hey toch niet Jeannette? Ik zei verbaasd ja en ik zei tegen Gerdi weet jij wie dat is. Uh nee en het gekke is terwijl ik deze zin aan het typen ben het kwartje valt. Ik krijg namelijk een messenger bericht van iemand die ik in Rijssen en Lochem heb gefotografeerd. Maar in Rijssen was de foto bewogen en in Lochem weigerde mijn camera zodoende had ik hem steeds niet op de foto. Tot de laatste keer in Barchem waar het dan eindelijke lukte en ik hem de foto's heb toegestuurd. Nu reed hij dus ook in Vorden en was hij een van die laatsten op weg naar de auto. Hij riep nog nu ga ik ze kopen dus we wachten dan maar af of hij deze foto's wel leuk vind en ze gaat kopen en anders komen we hem vast wel weer een keer tegen op een van de mtb-route's hier in de omgeving.

Het was weer een leuke morgen en zowel Gerdi als ikzelf zijn tot half 12 s'avond bezig geweest om de foto's te bewerken, te exporteren, op facebook te plaatsen en in Oypo te zetten. Ja het is niet alleen even langs het parcours staan en wat foto's schieten maar het echte werk voor ons begint pas als we weer thuis komen en achter de pc gaan zitten. Maar goed dat is dan ook onze hobby. En wat is het leuk om dan mensen blij te kunnen maken met een leuk aandenken. Ik zeg tot een volgende keer ergens langs een mtb-routen.


1 weergave0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page